Smarowanie części rowerowych
Porady serwisowe 2009-03-07elementów i podzespołów w rowerze. Zapewnia
ponadto ochronę przed korozją.
Elementy poddawane smarowaniu muszą być czyste. Łańcuch
można np. najpierw oczyścić szczotką, następnie włożyć na
kilka godzin do nafty. Potem zanurzyć w podgrzanej kąpieli
przygotowanej z łoju parafiny. Łożyska po rozebraniu również
należy wymyć naftą, a następnie wytrzeć do sucha czystą szmatką.
Na oczyszczone w ten sposób bieżnie kulek nakładamy taką ilość
smaru, aby wypełnić wszystkie szczeliny.
UWAGA! Nadmiar smaru wpływa niekorzystnie na pracę
łożyska kulkowego - powoduje jego grzanie.
Łożyska kulkowe smarujemy smarem stałym w następujących
przedziałach czasowych:
1. Co 6 miesięcy:
- łożyska piasty przedniej
- łożyska piasty tylnej
2. Co 12 miesięcy:
- łożyska kierownicy
- łożyska mechanizmu korbowego
Ponadto, co 6 miesięcy powinno się smarować (tym razem olejem
mineralnym), następujące części roweru:
- osie dźwigni hamulców
- osie szczęk hamulców
- cięgna hamulców
- cięgna przerzutek
- ruchome części przerzutek
Smarowanie części rowerowych > Porady serwisowe, Smarowanie części rowerowych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz